Biztonságos óvoda program
avagy az óvodás korú kisgyermekek közlekedési kultúrájának megalapozása
Játékosan tanulni a biztonságos közlekedést óvodás korban?
Miért jó óvodás korú gyerekeket elkezdeni megtanítani közlekedni?
Hogyan lehet a kisgyerekeket megtanítani arra, hogy mire figyeljenek oda rollerezés, biciklizés során?
Mennyire fontos, hogy már óvodásként ismerje a gyerek a közlekedési táblákat, odafigyeljen a zebránál?
Mikortól milyen típusú gyerekülést vegyek az autóba?
Mit jelent „Biztonságos óvoda” címmel ellátott program?


Szakértők szerint teljesen egyértelmű összefüggés mutatható ki a közlekedési kultúrára való nevelés kisgyermek korban és a gépjárművezető képzés között. A biztonságos közlekedéshez a megfelelő felkészítés elengedhetetlen, s bizonyított tény, hogy már óvodás kortól fontos az érzékenyítés megkezdése. Ebben a korban még könnyen elsajátíthatók a biztonságos közlekedés alapelvei, amelyek egész életükben meghatározóak lesznek. Az óvodában töltött idő lehetőséget ad arra, hogy játékos formában, napi rutinba illesztve tanítsák meg a közlekedési szabályokat és biztonsági tudnivalókat.
Szakértők szerint teljesen egyértelmű összefüggés mutatható ki a közlekedési kultúrára való nevelés kisgyermek korban és a gépjárművezető képzés között. A biztonságos közlekedéshez a megfelelő felkészítés elengedhetetlen, s bizonyított tény, hogy már óvodás kortól fontos az érzékenyítés megkezdése. Ebben a korban még könnyen elsajátíthatók a biztonságos közlekedés alapelvei, amelyek egész életükben meghatározóak lesznek. Az óvodában töltött idő lehetőséget ad arra, hogy játékos formában, napi rutinba illesztve tanítsák meg a közlekedési szabályokat és biztonsági tudnivalókat.

A gyerekek játékos formában tanulhatják meg, hogyan kell biztonságosan közlekedni gyalogosan, kerékpáron, vagy utasként. Az alapvető szabályok, mint a zebra, a lámpák, szimbólumok jelentése, vagy a helyes gyalogos viselkedés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy tudatos, felelősségteljes közlekedőkké váljanak.
A közlekedésre nevelés nemcsak a saját biztonságukat szolgálja, hanem segít abban is, hogy felismerjék és elkerüljék a veszélyes helyzeteket, ezzel megalapozva a későbbi közlekedési szokásaikat.

A fentieket hivatott megvalósítani a Biztonságos Óvoda Program, amely a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) 8 éve működő Élet Úton program stratégiájába illeszkedve indult el. Ennek az együttműködésnek az a célja, hogy Magyarországon a közúti közlekedés során egyetlen 14 év alatti gyermek se veszítse életét.
A Biztonságos Óvoda program KTI által kifejlesztett módszertana eddig közel 70-80.000 óvodáshoz jutott el, a programban résztvevő 1007 óvoda pedig már a nevelési tervükbe is beépítette a közlekedésre nevelés alapjait tanító foglalkozásokat.

A program keretein belül a helyszínre látogatva játékos keretek között tanítjuk meg az óvodásoknak a korosztályuk számára fontos közlekedésbiztonsági ismereteket (többek között alapvető közlekedési táblák és jelentésük, zebrák használata, védőfelszerelések ismertetése és helyes használatuk bemutatása,), ezzel egyidőben a teljes tudásanyag átadásra kerül az óvodapedagógusoknak, mely segítségével a biztonságos közlekedésre nevelés beépül az intézmény nevelési programjába.
A program megvalósítása után, a résztvevő óvodák elnyerik a „Biztonságos Óvoda” címet, mely azt hivatott tanúsítani, hogy a címet viselő intézmény a közlekedésre nevelést fontos témának tekinti, megjelenik nevelési tevékenységeiben, valamint kiemelt figyelmet szentel a gyermekek biztonságos közlekedésre való felkészítésének.
Kattintson a videóra, amelyben további tájékoztatást adunk a programról.
KAPCSOLAT
Amennyiben felkeltette érdeklődését a ‘Biztonságos Óvoda program’
és Ön is szeretné ezzel az intézményét tovább fejleszteni, vegye fel velünk a kapcsolatot.